FAQ - Veelgestelde Vragen en Antwoorden
Vragen
Privacy
Online maken
Software
- Hoe kan ik het voltooide mozaïekbeeld opslaan op mijn harde schijf zonder het te laten ontwikkelen?
- Bestaat de software "Foto-Mosaik-Edda" nog steeds?
- Hoe installeer ik de Professional versie?
- Zijn alle foto's in de map gebruikt?
- Hoe kan ik individuele afdrukformaten instellen bij Rapid-Mosaic of Foto-Mosaik-Edda?
- Het uploaden van de afbeelding werkt niet. Er verschijnt de melding: "Het verzoek is geannuleerd"
Bestellen
- Kun je de geüploade afbeelding nog een keer wijzigen/verbeteren?
- Op de bestelpagina verschijnt er voor mijn geüploade afbeelding altijd maar één maat. Hoe kan ik een andere maat selecteren?
Betaling
Levering
Antwoorden
Gegevensbescherming
Wanneer worden mijn foto's weer verwijderd?
We hechten veel waarde aan gegevensbescherming. Daarom worden jouw foto's en bijbehorende gegevens na een bepaalde termijn automatisch uit ons systeem verwijderd. Je kunt je gegevens ook handmatig verwijderen. Meer informatie en opties voor gegevensverwijdering vind je op onze gegevensbeschermingspagina.
Online maken
Wat is het verschil met andere mozaïekaanbieders?
Veel mozaïekaanbieders maken geen echte mozaïekbeelden, maar kleuren de afbeeldingen alleen in. Rapid-Mosaic biedt daarentegen verschillende mozaïektypen aan.
De volledige vergelijking vind je hier: Waarom Rapid-Mosaic? -
Vergelijking met andere mozaïekaanbieders
Software
Hoe kan ik het voltooide mozaïekbeeld op mijn harde schijf opslaan, zonder het te laten ontwikkelen?
In de gratis versie van Rapid-Mosaic kunnen de gegenereerde mozaïekbeelden alleen op www.rapidmosaic.com worden geüpload en als poster/canvas/... worden besteld. Wil je jouw afbeeldingen toch opslaan om ze te laten ontwikkelen bij jouw lokale drukkerij of verder te bewerken,
dan kun je de Professional-versie van Rapid-Mosaic aanschaffen. Met deze versie kun je de mozaïekbeelden als JPG-bestand opslaan. De
Professional-versie is inbegrepen in het Professional-pakket van Foto-Mosaik-Edda en
hier verkrijgbaar:
Rapid-Mosaic-Professional kopen
Bestaat de software "Foto-Mosaik-Edda" nog steeds?
Rapid-Mosaic is onze nieuwe, gratis software waarmee je eenvoudig mozaïekbeelden voor wanddecoratie kunt maken en direct online kunt bestellen. Het is gebaseerd op de bibliotheken van Foto-Mosaik-Edda, maar is veel eenvoudiger in gebruik. Met de gratis versie van Rapid-Mosaic kun je afbeeldingen alleen online bestellen, wat voor de meeste gebruikers voldoende is. Alleen met de Professional-versie kun je de mozaïekbeelden ook opslaan.
Bij de installatie van Foto-Mosaik-Edda in het Duits wordt Rapid-Mosaic automatisch geïnstalleerd en gestart. Als je toch de "oude" software Foto-Mosaik-Edda wilt gebruiken, vind je het programma nog steeds in de installatie-map en kan het nog steeds worden gestart en gebruikt.
Hoe installeer ik de Professional-versie?
Na de aankoop van de software ontvang je een e-mail met de downloadlink en een bijgevoegd licentiebestand.
- Download de installer met de link uit de licentie-e-mail, start de installatie en installeer de software op je computer. Als je de standaardversie nog geïnstalleerd hebt, verwijder deze dan eerst om conflicten te voorkomen.
- Om de Professional-versie te activeren, kopieer je het bijgevoegde bestand "license.lic" uit de e-mail naar je harde schijf. Dit bestand bevat jouw licentie voor Rapid-Mosaic Professional.
- Start daarna de geïnstalleerde Rapid-Mosaic Professional. Er verschijnt een melding: "Licentiebestand '[...]' bestaat niet.".
- Bevestig de melding en er verschijnt een dialoog: "Open licentiebestand...".
- Bij de dialoog open je het "license.lic"-bestand dat je op je harde schijf hebt gekopieerd.
Nu kun je Rapid-Mosaic Professional gebruiken.
Worden al mijn foto's in de map gebruikt?
Rapid-Mosaic probeert in principe alle foto's in de map minstens één keer te gebruiken. Er zijn echter twee redenen waarom een foto in de map niet wordt gebruikt:
- Als de foto op de harde schijf niet goed kon worden gelezen, bijvoorbeeld omdat deze niet volledig van de camera is overgedragen.
- Als de foto in de map een ander formaat heeft dan de foto's in het mozaïekbeeld. Bijvoorbeeld, een portretfoto wordt niet gebruikt als in het Classic-/Detail-mozaïekbeeld landschapfoto's worden gebruikt. Dit om te voorkomen dat hoofden of andere belangrijke beeldonderdelen worden afgesneden.
De debug-uitvoer van de software, die tijdens de berekening wordt weergegeven, geeft inzicht in hoe de fotobibliotheek is opgebouwd. Bijvoorbeeld:
... Database: Reading Database done. 1630 items read. Time: 128 ms.
... Database: Count (1630): landscape (959), portrait (668), square (3).
...
In dit voorbeeld werden 1.630 foto's gevonden. Hiervan zijn 959 landschapsformaat, 668 portretformaat en 3 vierkant.
Bij het Classic- en Detail-mozaïekbeeld wordt in dit voorbeeld voor het landschapsformaat gekozen. Bij het Parquet-mozaïekbeeld worden zowel landschaps- als portretformaat gebruikt. Bij het Chaos-mozaïekbeeld worden alle foto's gebruikt, maar zijn ze mogelijk gedeeltelijk niet zichtbaar omdat ze eronder liggen.
Bij de online versie van Rapid-Mosaic is er momenteel geen mogelijkheid om te controleren of alle foto's zijn gebruikt.
Hoe kan ik individuele afdrukformaten instellen bij Rapid-Mosaic of Foto-Mosaik-Edda?
De afdrukformaten zijn opgeslagen in het bestand "C:\Users\<USER>\Documents\Rapid-Mosaic\PrintSizes.xml" of "C:\Users\<USER>\Documents\Foto-Mosaik-Edda\PrintSizes.xml". Door het bestand met een editor te bewerken, kun je afdrukformaten toevoegen of wijzigen. Houd er rekening mee dat alleen formaten uit de prijslijst bij de online bestelling kunnen worden meegenomen.
Het uploaden van de foto werkt niet. Er verschijnt de melding: "De aanvraag is geannuleerd"
Door de aanpassing van het SSL-protocol op de server, moeten Foto-Mosaik-Edda en
RapidMosaic worden bijgewerkt naar de nieuwste versie 7.7.20050.1 van 19-02-2020.
Anders werkt het uploaden van het voltooide mozaïek niet meer en wordt onderbroken met de foutmelding: "De aanvraag is geannuleerd: SSL/TLS-kanaal kon niet gemaakt worden".
Download de nieuwste versie van de software om dit probleem op te lossen.
Door het gebruik van het meest actuele SSL-protocol zijn je gegevens optimaal beschermd.
Bestellen
Kun je de geüploade afbeelding nog wijzigen/verbeteren?
Het mozaïekbeeld wordt ontwikkeld zoals je het ziet in de Rapid-Mosaic-voorvertoning. Latere aanpassingen (zwart/wit, overlays, bijsnijden) worden door ons niet uitgevoerd. Let ook op de afdrukweergave in Rapid-Mosaic. Hoe de grootte van de tegels daar wordt weergegeven, zo zal het ook op het uiteindelijke product uitkomen.
Betaling
Wat betekent de foutmelding "Increased Risk" bij betaling op rekening?
Bij een beveiligde aankoop op rekening probeert de betalingsprovider een risicobeoordeling uit te voeren op basis van het winkelmandje, adresgegevens en geboortedatum. In bepaalde – en helaas voor ons vaak niet te begrijpen – gevallen kan deze risicobeoordeling negatief uitvallen. Volgens onze observaties gebeurt dit soms bij bedrijfsadressen.
In dat geval kunnen we je bestelling omzetten naar vooruitbetaling, of je gebruikt een van de andere vele betaalmethoden. Neem gewoon contact op met een kort berichtje.
Op de bestelpagina verschijnt voor je geüploade afbeelding altijd slechts één afmeting. Hoe kun je een andere afmeting selecteren?
De afmeting van de mozaïekafbeelding moet al voor de berekening in het programma Rapid-Mosaic worden bepaald. Op basis van de ingestelde afdrukgrootte berekent Rapid-Mosaic de ideale mozaïekafbeelding. Alleen zo kan worden gegarandeerd dat de resolutie van het mozaïekafbeelding, tegelgrootte en afdrukvoorbeeld correct zijn ingesteld. Na het uploaden van de mozaïekafbeelding vanuit de software Rapid-Mosaic wordt alleen de ingestelde afdrukgrootte bij de bestelopties aangeboden.
Levering
Hoe lang is de levertijd voor een mozaïekafbeelding?
za. | 26. apr.. |
VANDAAG Nu bestellen |
zo. | 27. apr.. | |
ma. | 28. apr.. | |
di. | 29. apr.. |
PRIO EXPRES Levering op di. 29. apr.. |
wo. | 30. apr.. |
EXPRES Levering tussen wo. 30. apr.. en ma. 05. mei. |
do. | 01. mei. | |
vr. | 02. mei. | |
za. | 03. mei. | |
zo. | 04. mei. | |
ma. | 05. mei. | |
di. | 06. mei. |
STANDAARD
Levering tussen di. 06. mei. en ma. 12. mei. |
wo. | 07. mei. |
VANDAAG | PRIO EXPRES | EXPRES | STANDAARD | ||||||||
|
|
Levering op di. 29. apr..
|
Levering tussen wo. 30. apr.. en ma. 05. mei.
|
|
|
|
|
|
Levering tussen di. 06. mei. en ma. 12. mei.
|
|
|
za | zo | ma | di | wo | do | vr | za | zo | ma | di | wo |
26
apr..
|
27
apr..
|
28
apr..
|
29
apr..
|
30
apr..
|
01
mei.
|
02
mei.
|
03
mei.
|
04
mei.
|
05
mei.
|
06
mei.
|
07
mei.
|
Verzendmethode: Standaard
Omdat we onze middelen zo efficiënt en milieuvriendelijk mogelijk willen gebruiken, hebben we tot drie werkdagen nodig voor de productie van je afbeelding. Daarna wordt de afbeelding de volgende dag met standaardverzending verstuurd. De verzending door de vervoerder duurt meestal één tot vijf (bij bulky producten, bij grote canvas-/acryl-/dibond-formaten) werkdagen.
Verzendmethode: Express
Net als bij standaardverzending willen we bij expresverzending de productiecapaciteit
optimaal benutten en overmatig afval en constante wisseling tussen
verschillende producttypen vermijden. Daarom staan we onszelf ook hier een productietijd
van maximaal drie werkdagen toe. Vervolgens wordt het beeld per express verzonden en zou
het de volgende dag bij jou moeten zijn. De kosten hiervan geven we zonder toeslag aan je door.
Let op: Expresverzending is helaas niet beschikbaar voor sommige producten – of het mogelijk is, zie je in de winkelwagen.
Verzendmethode: Prio Express
Bij Prio Express of ook wel expressproductie onderbreken we de lopende
productie voor een producttype en maken we je afbeelding met prioriteit, meteen
dezelfde dag nog (bij binnenkomst vóór 08:00 uur), klaar. Omdat dit onze werkprocessen
onderbreekt, betekent dit voor ons een aanzienlijke extra inspanning. Deze inspanning
brengen we in rekening met een expressproductietoeslag. Na de productie wordt de
afbeelding per express verzonden en zou het de volgende dag bij jou moeten zijn.
Let op: Prio Express-verzending is helaas niet beschikbaar voor sommige producten – of het mogelijk is, zie je in de winkelwagen.
Is verzending ook mogelijk buiten Duitsland, Oostenrijk of Zwitserland?
Vanuit Duitsland kunnen we momenteel helaas alleen verzending binnen Duitsland, naar Oostenrijk en naar
Zwitserland aanbieden. Voor Oostenrijk en Zwitserland moet rekening worden gehouden met hogere verzendkosten.
Bovendien kunnen zeer grote afmetingen van canvas, dibond of acryl soms niet naar Oostenrijk
of Zwitserland worden verzonden. Meer informatie over de prijzen en verzendkosten is te vinden op:
Overzicht prijzen en formaten
Wil je toch afbeeldingen uit Rapid-Mosaic opslaan om ze bij je lokale printdienst te laten ontwikkelen, dan kun je een
Professional-versie van Rapid-Mosaic aanschaffen.
Klantenbeoordelingen
Geweldige kwaliteit
Eenvoudige creatie, makkelijke bestelling, betrouwbare levering, kwalitatief zeer goed
Romana
Afdruk Fotomozaïek [Online] Dibond 70.0x50.0cm
Super service, snelle levering
Ik heb een mozaïek besteld en laten afdrukken en was zeer tevreden. Aanpassingen gingen snel en perfect en de levering van DE naar AT was verrassend snel (3 dagen). Zou op elk moment opnieuw bestellen! Hartelijk dank!
Lorenz
Afdruk Fotomozaïek [Online] Poster 70.0x50.0cm
Fotomozaïek in acryl voor bedrijfsjubileum
Ben enthousiast. Het cadeau viel erg in de smaak.
Eenvoudig in gebruik en hantering! Keuzeopties bij de preview zijn veelzijdig, preview snel beschikbaar. Super kwaliteit. Alles is prima, ongecompliceerd en snel verlopen. Graag weer.
Petra
Afdruk Fotomozaïek [Online] Acryl 120.0x80.0cm